• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Chanser på Samla mina lån? 458k i skulder

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Du har säkert en bra chans hos Ikano.. de har, allefall under 2023, lånat ut till personer med 2-3 blanco X sin årsinkomst. Dock bör du ringa dit och prata med en handläggare. Beskriv din situation och se om de kan hjälpa till innan de tar någon UC.
 

robbanrobban

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
31 Januari 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Du har säkert en bra chans hos Ikano.. de har, allefall under 2023, lånat ut till personer med 2-3 blanco X sin årsinkomst. Dock bör du ringa dit och prata med en handläggare. Beskriv din situation och se om de kan hjälpa till innan de tar någon UC.
Får jag fråga hur du vet att de lånat ut så mycket? Då kanske jag borde ringa dom och förklara läget och kanske kan ge dom en kopia från mitt UC från ”MinUc” för att se vad dom säger och om de finns chans att få lån så får de ju självklart ta en egen UC, eller vad tycker du?
 

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Nu hittar jag den inte men fram tills för någon månad sedan så har alltid Ikano haft en lånesnurra på sin hemsida där man kan fylla sin årsinkomst, befintliga lån samt övriga utgifter, för blancolån. Så stod de hur mycket de på förhand trodde man kunde låna. På den snurran hade man allefall utrymme upp till 2,5-3 x årsinkomst. Jag lånade med ca 200% belåningsgrad 350 tkr i februari 2023 utan lösenkrav. Dock så ringde jag deras kundtjänst och ansökte över telefon. Sa att jag inte vill att de skulle ta en upplysning men bolla lite vad de trodde.. tillslut så fick de ta en upplysning och handläggaren sa att han skulle se om han kunde få ihop det.. sedan 10 min senare fick jag sms att de var beviljat. Handläggaren var väldigt säljande, ingen aning om de har provision på lånen, men kändes verkligen som han ansträngde sig för att få igenom min ansökan. Även supertrevlig. Kan tänka mig att de manuellt kan skruva lite på kalpen om det är en kantboll.. Tror inte jag hade fått lån via deras automatiserade process (dock enbart min gissning). Ska vara tydlig med att detta för mig var ett samlingslån där jag inte utökade min kreditexponering. Dock fick jag samtliga pengar utbetalda..

Min uppfattning av IKANO är att de är riktigt bra! Har andra lån med någon % lägre ränta på andra håll, men rak amortering är det absolut bästa, som man får hos IKANO. En nackdel kan vara att de max lägger upp på 12 år istället för 15 som andra har, om man jagar låg månadskostand + att det istället blir lite högre kostnad i början pga rak amortering.. Dock känns det ändå OK då man ser hur skulden minskar i bra takt redan från start.. samt att månadskostanden (räntedelen) blir mindre för varje inbetalning som man gjort.

Mina förustättningar vid aktuell tid.
Inkomst 780 tkr.
Blanco 1 550 000
Bolån 4 380 000
krediter 60 000

Ska du ansöka IKANO så rekommenderar jag absolut att du ringer dom.

(Var även någon annan i annan tråd som nyligen ringde och ansökte, även den personen blev beviljad med strax över 200% belåningsgrad).
 
Senast ändrad:

robbanrobban

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
31 Januari 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Nu hittar jag den inte men fram tills för någon månad sedan så har alltid Ikano haft en lånesnurra på sin hemsida där man kan fylla sin årsinkomst, befintliga lån samt övriga utgifter, för blancolån. Så stod de hur mycket de på förhand trodde man kunde låna. På den snurran hade man allefall utrymme upp till 2,5-3 x årsinkomst. Jag lånade med ca 200% belåningsgrad 350 tkr i februari 2023 utan lösenkrav. Dock så ringde jag deras kundtjänst och ansökte över telefon. Sa att jag inte vill att de skulle ta en upplysning men bolla lite vad de trodde.. tillslut så fick de ta en upplysning och handläggaren sa att han skulle se om han kunde få ihop det.. sedan 10 min senare fick jag sms att de var beviljat. Handläggaren var väldigt säljande, ingen aning om de har provision på lånen, men kändes verkligen som han ansträngde sig för att få igenom min ansökan. Även supertrevlig. Kan tänka mig att de manuellt kan skruva lite på kalpen om det är en kantboll.. Tror inte jag hade fått lån via deras automatiserade process (dock enbart min gissning). Ska vara tydlig med att detta för mig var ett samlingslån där jag inte utökade min kreditexponering. Dock fick jag samtliga pengar utbetalda..

Min uppfattning av IKANO är att de är riktigt bra! Har andra lån med någon % lägre ränta på andra håll, men rak amortering är det absolut bästa, som man får hos IKANO. En nackdel kan vara att de max lägger upp på 12 år istället för 15 som andra har, om man jagar låg månadskostand + att det istället blir lite högre kostnad i början pga rak amortering.. Dock känns det ändå OK då man ser hur skulden minskar i bra takt redan från start.. samt att månadskostanden (räntedelen) blir mindre för varje inbetalning som man gjort.

Mina förustättningar vid aktuell tid.
Inkomst 780 tkr.
Blanco 1 550 000
Bolån 4 380 000
krediter 60 000

Ska du ansöka IKANO så rekommenderar jag absolut att du ringer dom.

(Var även någon annan i annan tråd som nyligen ringde och ansökte, även den personen blev beviljad med strax över 200% belåningsgrad).
Detta var verkligen superbra info för mig! Tusen tack!
Då kanske man borde ringa nu när min sista UC förfrågan försvinner och verkligen hoppas på det bästa!!
 

robbanrobban

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
31 Januari 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Nu hittar jag den inte men fram tills för någon månad sedan så har alltid Ikano haft en lånesnurra på sin hemsida där man kan fylla sin årsinkomst, befintliga lån samt övriga utgifter, för blancolån. Så stod de hur mycket de på förhand trodde man kunde låna. På den snurran hade man allefall utrymme upp till 2,5-3 x årsinkomst. Jag lånade med ca 200% belåningsgrad 350 tkr i februari 2023 utan lösenkrav. Dock så ringde jag deras kundtjänst och ansökte över telefon. Sa att jag inte vill att de skulle ta en upplysning men bolla lite vad de trodde.. tillslut så fick de ta en upplysning och handläggaren sa att han skulle se om han kunde få ihop det.. sedan 10 min senare fick jag sms att de var beviljat. Handläggaren var väldigt säljande, ingen aning om de har provision på lånen, men kändes verkligen som han ansträngde sig för att få igenom min ansökan. Även supertrevlig. Kan tänka mig att de manuellt kan skruva lite på kalpen om det är en kantboll.. Tror inte jag hade fått lån via deras automatiserade process (dock enbart min gissning). Ska vara tydlig med att detta för mig var ett samlingslån där jag inte utökade min kreditexponering. Dock fick jag samtliga pengar utbetalda..

Min uppfattning av IKANO är att de är riktigt bra! Har andra lån med någon % lägre ränta på andra håll, men rak amortering är det absolut bästa, som man får hos IKANO. En nackdel kan vara att de max lägger upp på 12 år istället för 15 som andra har, om man jagar låg månadskostand + att det istället blir lite högre kostnad i början pga rak amortering.. Dock känns det ändå OK då man ser hur skulden minskar i bra takt redan från start.. samt att månadskostanden (räntedelen) blir mindre för varje inbetalning som man gjort.

Mina förustättningar vid aktuell tid.
Inkomst 780 tkr.
Blanco 1 550 000
Bolån 4 380 000
krediter 60 000

Ska du ansöka IKANO så rekommenderar jag absolut att du ringer dom.

(Var även någon annan i annan tråd som nyligen ringde och ansökte, även den personen blev beviljad med strax över 200% belåningsgrad).
Gick in på deras hemsida nu lite snabbt, de verkar inte gå söka över 350k?
 

robbanrobban

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
31 Januari 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Banker som lånar upp till 500 k är t ex Remember, Marginalen, ica banken.
Jag tänker att jag ringer till alla dom 3 före jag gör en ansökan när min sista FF gått ut! Har även min mor som medsökare, hon står redan som medsökare åt min syster också men hoppas inte det ska vara några problem då hon har årsinkomst på 500k och jag på 374k och hyffsat bra uc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp